חרבות ברזל: מהפכת המכרזים של משרד הביטחון

חרבות ברזל: מהפכת המכרזים של משרד הביטחון

חרבות ברזל: מהפכת המכרזים של משרד הביטחון

חרבות ברזל: מהפכת המכרזים של משרד הביטחון - RentSafe

בהמשך לשיחתנו עם מר אבשלום הרשקוביץ אודות השלכות המלחמה על הכלכלה והתעשייה הישראלית, נתונים חדשים מוכיחים כיצד נערכים משרדי הממשלה להוצאה מהירה לפועל של מכרזים ולפי קריטריונים שונים מאשר טרם המלחמה. לכן, בבלוג הקרוב נתמקד במאפיינים של מכרזים אחרונים שהונפקו על ידי משרד הביטחון וכיצד היערכות מוקדמת אליהם יכולה לסייע גם לעסק שלך לעבור בצורה מיטבית וחלקה את תקופת המלחמה.

השפעות המלחמה – שינוי קריטריונים והגברת נפח

מבחינת הנתונים, עולה שבחודשיים הראשונים מפרוץ המלחמה (אוקטובר – נובמבר) אישר משרד הביטחון מכרזים בהיקף שעולה על כלל הוצאותיו בשנת 2022 למטרות דומות.

השינוי הדרמטי נובע מכמות העבודות שנדרש אליהן המשרד, שאינן מסתכמות רק ברכש ציוד, אלא בעבודות שיקום, הקמה, שיפוץ והיערכות לקראת האתגרים הצפויים לו לאור המלחמה.

בנוסף, לאור הבנת האתגר הכלכלי שמונח על אזרחי ישראל, הועברה הנחיה במשרד לבחור בעיקר ספקי כחול – לבן, לעומת טרם אוקטובר 2023 כשנבחרו ספקים בין לאומיים וממגוון מדינות, כאשר המחיר היה הפרמטר העיקרי שהכריע מכרזים. ההתכוונות לעבר ספקים מקומיים מאפשרת לעסקים רבים שטרם לכן לא ראו במשרד הביטחון כלקוח פוטנציאלי, להנות מהזדמנות עסקית משמעותית שיכולה לאפשר להם לקבל וודאות תעסוקתית בחודשים קריטיים אלו, ובו בעת להרחיב את שירותיהם לתחומים הבוערים כעת.

משמעות נוספת לשינוי הקריטריון הוא שאם עד כה משרד הביטחון נעזר בתאגידי ענק בחו”ל, כאלו שידעו לעמוד בדרישות רחבות ממדים של המשרד הגדול במדינה ובעל תקציב של 125 מיליארד₪, כעת המעבר לעסקים ישראליים יאפשר לכמות גדולה יותר של ספקים לקחת חלק במאמץ הלאומי. כלומר, כל חוזה ענק שעד כה נחתם רק עם תאגידים גדולים בחו"ל, הופך כעת למספר חוזים קטנים יותר – אך שכולם מתוצרת מקומית. לכן, לא רק שכמות המכרזים שצפויים לצאת לדרך תגדל, אלא שספקים יוכלו לקחת חלק ולזכות במכרזים מבלי בהכרח לגבור על ספקים אחרים.

כיצד ניגשים למכרז של משרד הביטחון?

על אף הרצון לסייע לספקים ישראלים לעבור את תקופת המלחמה בזעזוע מינימלי, ישנם מספר תנאים מוקדמים שדורש משרד הביטחון מחברות כדי לזכות במכרזיו. המרכזי שבהם הוא תהליך הרישום לבנק הספקים של משרד הביטחון אשר כולל מספר שלבים, שלעתים די בטעות אחת במי מהם במהלך ההרשמה כדי לפסול בקשה לחלוטין. לכן, כחלק מהתאמת השירות שאנו ב- RentSafe מספקים ללקוחותינו, יצרו קשר עם מומחים משפטיים המובילים בתחום ובעלי ניסיון בליווי ספקים לפתיחת תיק אצל משרד הביטחון, על מנת לאפשר להם לקחת חלק בגל המכרזים הנוכחי בהקדם האפשרי.

הצורך בערבות מכרז לנוכח שינוי המדיניות

הגידול שנצפה בהיקף המכרזים שיוצאים לפועל, שצפוי להוביל לגידול במספר ההצעות שעסקים רבים יגישו במהלך השנה הקרובה, מחדד את חשיבות יכולת הנפקת הערבויות של עסק לצליחת תקופת המלחמה.

כעת כשנפתחה בפני מגוון חברות וקבלנים אפשרות חדשה להגדלת נפח הפעילות, היכולת של חברה להקצות את מרבית משאביה לייצור הכרחית מאי פעם. אותה יכולת, נפגעת כאשר עסקים נדרשים להעמיד פיקדון בתמורה לערבות בנקאית, כדרישה המהווה פגיעה ישירה בנזילות החברה. כשעסק מחויב להקצות הון לעמידה בהתחייבויות פיננסיות כמו העמדת פיקדון בבנק, היכולת שלו לדאוג לנפח ואיכות המוצר או השירות שהוא מספק יורדת, ומונעת ממנו למקסם את תפוקת האמצעים שבידיו. כלומר, כשחברה נדרשת להיפרד מהון למען פיקדון כחלק מהנפקת ערבות שכירות לעסקים, היא נאלצת לבחור בנכס באיכות נמוכה יותר מאשר כשכלל הנזילות שלה בידה.

לכן, אנחנו ב- RentSafe מציעים לעסקים הנפקת ערבות מכרזים למטרות עסקיות ללא פיקדון ובתהליך חיתום מהיר במיוחד המאפשר תוך יום עסקים אחד לקבל אישור עקרוני להנפקת ערבות מכרזים.

הרשמו למאגר הספקים והתאימו את העסק לצרכי השעה כמו שניתן להבחין, שינוי המדיניות של משרד הביטחון (כשינוי שצפוי להתגלם גם בשאר המכרזים הממשלתיים), מחזק את המשקל והחשיבות של זמינות עסקים למכרזים. כלומר, לאור גידול בהיצע המכרזים הצפוי, והתמעטות היצע הספקים הבין לאומיים, חברה מקומית בעלת יכולת לגשת למספר מכרזים מחזיקה ביתרון משמעותי למול חברה שנדרשת לפגוע בנזילות העסקית עבור כל הצעה. בנוסף, כדי לאפשר לחברה להנות מההזדמנות העסקית החדשה שנפתחה בפניה, חשוב לבצע היערכות מוקדמת שתענה על כלל הדרישות הרגולטוריות שעבודה עם חברות ציבוריות מצריכה, כמו צליחת תהליך הרישום למשרד הביטחון והחזקה ביכולת הנפקת ערבויות מכרזים בנפח מוגבר.

אז אם גם העסק שלך מעוניין להגדיל משמעותית את מגוון המכרזים הזמינים בפניו, אנחנו ב- RentSafe מזמינים אותך ליצור עמנו קשר בהקדם כדי שנוכל להעמיד לרשותך את התנאים הטובים ביותר להנפקת ערבות מכרזים, בנוסף לסיוע וליווי ממומחים מובילים שיעזרו לזרז ולהקל על התהליך הבירוקרטי המייגע.

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה