ערבות אוטונומית – פתרון כלכלי ומשפטי מיטבי

ערבות אוטונומית – פתרון כלכלי ומשפטי מיטבי

ערבות אוטונומית – פתרון כלכלי ומשפטי מיטבי

RentSafe

מהי ערבות? בהגדרתה הבסיסית מהווה הבטחה לפיצוי במקרה בו יופר הסכם ע"י אחד הצדדים. לכל ערבות מצורף הסכם ובו מפורטים אופי ההתחייבות, סכום הערבות, תקופתה ושמות הערבים.

ערבות אוטונומית
ערבות אוטונומית היא הערבות הנחשבת לנוחה והרצינית ביותר כיום, כיוון שבכדי לממש אותה אין צורך להביא אסמכתאות משפטיות להפרת החוזה בין הצדדים. זהו מעין צ'ק פתוח שניתן לממש באופן עצמאי ומנותק מהחוזה שנחתם. הקלות שבה ניתן לפרוע אותה, הופכת אותה לערבות המועדפת היום בשוק.

הגוף הפיננסי שהנפיק את הערבות מחויב, בעת הצורך, לפרוע את הערבות, מבלי לפנות לחייב ולהמציא כל פסק דין או אסמכתא משפטית. כמו-כן, בערבות מסוג זה לא חייבים קודם לכן לדרוש את החיוב או סילוק הסכום מאת החייב.

ההבדל בין ערבות זו לערבות רגילה (לדוגמא ערבות לשכירות) הוא בכך שהיא עומדת בפני עצמה, בנפרד מההסכם בין הצדדים, ואינה מחייבת את הצד שנפגע להביא הוכחות משפטיות, כאמור. על רקע היתרונות הללו הערבות האוטונומית מעניקה ביטחון עסקי ומקדמת סגירת עסקאות בשוק.

ערבות אוטונומית נדרשת בפרויקטים שונים בבינוי, כערבות ביצוע.

גם בפרויקטים של תמ"א 38, היזם נדרש להעמידה, ונועדה לשמש כמקור כספי לדיירים במקרה והפר את התחייבויותיו כלפיהם. במידה ויאלצו לנקוט כלפיו בהליכים משפטיים, הערבות האוטונומית תשמש, בין היתר, למימון הוצאות שכר טרחה לעו"ד והוצאות נלוות.

משמעותו הלא פשוטה של הכלי העוצמתי הזה עבור הבנק, שיידרש לשלם למוטב גם אם החייב עצמו אינו מסוגל לעמוד בהתחייבויותיו, מביאה לדרישות הגבוהות שמעמידים הבנקים בפני המעוניינים לבקש כתב ערבות אוטונומית. הדבר מחייב מהבנק לגבות ריביות גבוהות, לוודא כי קיימת מסגרת אשראי מתאימה, ולרוב ידרוש גם להפקיד את כל סכום הערבות בפיקדון ייעודי משועבד לבנק, שיהווה ביטחון עבורו, במידה ויתבקש לפרוע את הערבות עבור חייב חדל פירעון.

לפיכך, אדם הנוטל ערבות כזו באמצעות הבנק יתמודד עם מספר חסרונות. בהיבט הבירוקרטי- ידרש להגיע לסניף ולהתנהל מול הבנק. בהיבט הכלכלי- הבנק ידרוש ממנו להעמיד את סכום הערבות או חלקה כפיקדון, כאמור, ובנוסף יגבה עליה גם עמלה לא זניחה.

אם ככה, מה עושים?!

לקבל ערבות מבלי לשבור את הקופה!
החוק קובע כי חובתו של הקבלן לשלם את הוצאות הערבות, והן מהוות תנאי לזכייה במכרזים על פרויקטים. נשאלת השאלה כיצד תוכל/י כבעל/ת עסק להיערך ע"מ להעמיד את הערבויות הנדרשות ממך במועדן.

במידה והנך בעל/ת עסק, המחפש/ת דרך נוחה יותר להעמיד ערבות, אנו מציעים אלטרנטיבה של ערבות חוץ בנקאית, ללא ריתוק של הון לטובת הערבות, שתאפשר לך להישאר עם מסגרת אשראי זמינה ונזילות גבוהה.יחד עם זאת, הפתרון שלנו אינו פוגע ברמת הביטחונות של המוטב.

כבר כיום גופים רבים מקבלים ערבויות חוץ בנקאיות, ביניהם: אלקטרה, ריט1, אמות השקעות, עופר השקעות ועוד רבים.

התהליך לקבלת ערבות חוץ בנקאית אינו מורכב וניתן לבצעו גם אונליין, דבר המאפשר לחסוך זמן ולהימנע מטיפול ארוך. ברוב המקרים, ניתן לקבל את הערבות תוך 2 ימי עסקים בלבד, ובמקרים מסוימים אף תוך שעות ספורות. כל זאת, בתהליך שקף ופשוט, שאינו דורש ממך להפקיד ערבות כפתרונות ערבות בנקאיים.

בזכות היתרונות המשמעותיים של הערבות החוץ בנקאית, עולה מספר העסקים והחברות המבקשות להשתמש בשירות זה. המעבר לערבות חוץ בנקאית מאפשר לחברות לשפר את תנאי המימון שלהם ולשדרג את נזילות המזומנים, בלי להתפשר על רמת הביטחון של המוטב או על איכות השירות.

על אף שגופים רבים ומגוונים כבר קיבלו את הערבות החוץ בנקאית והכירו ביתרונותיה, עדיין קיימת אי ודאות וחוסר ידע על כך אצל קהל רחב של עסקים וחברות. אנו מאמינים כי עם ההכרה ביתרונות ובאפשרויות שמציעה ערבות זו, תגדיל את הביקוש ותרחיב את השימוש בה. מדובר בכלי שימושי המספק פתרון מקיף לצרכים המשתנים והמורכבים של השוק.

בנוסף, החל מאוגוסט האחרון יצאה הוראה של החשב הכללי, אשר מחייבת חברות ממשלתיות ואת יחידות הסמך שלהן, לקבל ערבות גם של חברות חוץ בנקאיות אשר עומדות בכל הקריטריונים הנדרשים. מדובר ברשימה מאוד מצומצמת של חברות, אשר רנטסייפ בינהן.

פנייה לערבות חוץ בנקאית באמצעות RentSafe תפנה אתכם כלכלית לטובת הוצאות אחרות והמשך שגשוג של העסק.

רוצים לדעת עוד? צרו קשר עם צוות המומחים של RentSafe ונוכל לתאם שיחת היכרות.

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה