ערבות ביצוע – לבנות עם שקט נפשי לכל הצדדים!

ערבות ביצוע – לבנות עם שקט נפשי לכל הצדדים!

ערבות ביצוע – לבנות עם שקט נפשי לכל הצדדים!

RentSafe

מהי ערבות? בהגדרתה הבסיסית מהווה הבטחה לפיצוי במקרה בו יופר הסכם ע"י אחד הצדדים. לכל ערבות מצורף הסכם ובו מפורטים אופי ההתחייבות, סכום הערבות, תקופתה ושמות הערבים.

ערבות ביצוע היא כלי משפטי המקובל במגזר העסקי ובפרט בענף הבניה, ומטרתו לדאוג לכך כי העסקה בין הצדדים, כדוגמת פרויקט בתחום הבינוי, תתבצע על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצון הלקוח. ערבות ביצוע קבלן מוחזקת ע"י המוטב בפרוייקט, ומשרתת אותו במקרה של הפרת החוזה בין הצדדים.

לצערנו ישנם מצבים בהם הפרויקט לא בוצע כמתוכנן, ובהם יכול הלקוח להיעזר בערבות שניתנה, ולפרוע אותה באמצעות הבנק או הגורם שמעמיד את הערבות. הפיצוי מאפשר לו לפנות לאיש מקצוע חלופי ו/או לקבל החזר על עלויות החומרים והזמן הכרוכים במצב שנוצר.

ערבויות אלה נעות בד"כ בסכומים שנעים בין 5-10 אחוז מכלל עלות הפרויקט.

כבעל עסק, הצורך לתת ערבות מציב אתגר לא פשוט, וכאן Rentsafe יכולה להיכנס לתמונה ולסייע.

ערבות ביצוע אוטונומית
ערבות ביצוע אוטונומית היא הערבות המקובלת היום, כיוון שבכדי לממש אותה אין צורך להביא אסמכתאות משפטיות להפרת החוזה בין הצדדים. זהו מעין צ'ק פתוח שניתן לממש באופן עצמאי ומנותק מהחוזה בין הצדדים. הקלות שבה ניתן לפרוע אותה, הופכת אותה לערבות המועדפת בשוק.

ערבות טיב (ערבות בדק)
כשמה כן היא, מטרתה להבטיח כי הלקוח יקבל את המוצר באיכות (טיב) העבודה הנדרשת בהתאם לחוזה בין הצדדים. ערבות זו מקובלת בעיקר בתחום הבניה (אך גם בתחומים נוספים), ונדרשת בשלב סיום העבודות, בו מתבקש הקבלן להעמיד ללקוח ערבות שתהווה ביטחון להשלמת העבודה בצורה מקצועית. מדובר בד"כ בערבות בנקאית אוטונומית שתוקפה לתקופת זמן מוגבלת בהתאם להסכם שנקבע בין הצדדים. ערבות הטיב מחליפה לרוב את ערבות הביצוע וגובהה עומד על 10% מסכום העסקה הכולל בד"כ. הערבות פוחתת עם הזמן ולרוב מסתיימת תוך שנה עד שלוש שנים.

ערבויות בפרויקט תמ“א 38
הערבויות עליהן דיברנו נדרשות גם בפרויקטים מסוג זה. סכום הערבות פוחת בהתאם להתקדמות העבודות ובכפוף לאישור מפקח הבניה מטעם הדיירים. לקראת סיום הפרויקט הוא מגיע לסכום המינימלי שהוא שווה לסכום ערבות הטיב. עם סיום הבניה, הערבות מתחלפת מערבות ביצוע לערבות טיב כמקובל בשאר הפרויקטים.

ערבות נוספת הקיימת בפרוייקטים של תמ"א היא ערבות לדיירים. במקרה כזה הערבות ניתנת לעו"ד המלווה את דיירי הבניין, ונועדה להגן עליהם במידה והקבלן נקלע לקשיים ולא מסיים את העבודה.

חשוב מאוד – אם אתם ניגשים לפרויקט כזה, יש לוודא מראש כי בהסכם בינכם לבין הדיירים מופיע שניתן להעמיד גם ערבות חוץ בנקאית ולא רק מהבנק. אחרת עו"ד המלווה את הפרויקט יתקשה לקבל ערבות אחרת.

לקבל ערבות מבלי לשבור את הקופה!
החוק קובע כי חובתו של הקבלן לשלם את הוצאות הערבות, והן מהוות תנאי לזכייה במכרזים על פרויקטים. כיצד תוכל/י כבעל/ת עסק להיערך ע"מ להעמיד את הערבויות הנדרשות ממך במועדן?

ידוע כי ערבויות בנקאיות מחייבות להקפיא סכומי כסף לא מבוטלים לאורך תקופת הערבות והדרישה הזו עלולה להכביד מאד על העסק.

אנו ב RentSafe מציעים אלטרנטיבה של ערבות חוץ בנקאית, ללא ריתוק של הון לטובת הערבות, שתאפשר לכם להישאר עם מסגרת אשראי זמינה ונזילות גבוהה.יחד עם זאת, הפתרון שלנו אינו פוגע ברמת הביטחונות של המוטב.

פתרונות כאלה נותנים לקבלנים ולבעלי עסקים את האפשרות להתרכז בביצוע הפרויקט עצמו ולא בהבטחת המימון שנדרשת להבטחת ערבויות. ניהול יעיל של ההון והמקורות הכלכליים של העסק מאפשר להגביר את יכולת העמידה במכרזים ובפרויקטים השונים, ובכך להגדיל את הסיכוי להצליח ולהתפתח.

ערבות ביצוע אוטונומית, כמו זו שניתן לקבל באמצעות RentSafe, מבטיחה ללקוח ולמוטב שקט נפשי וביטחון כלכלי. היא מאפשרת להם להתמקד בביצוע הפרויקט עצמו ולהבטיח את השלמתו באיכות הגבוהה ביותר, במקום להיות עסוקים בגיוס המימון הנדרש לערבויות.

בעידן המודרני, כאשר גודל הפרויקטים ומורכבותם גדלים, ערבויות חוץ בנקאיות מהוות פתרון אידיאלי לקבלנים ולבעלי עסקים שמעוניינים להתמקד בליבה של פעילותם ולהבטיח את הצלחת הפרויקט. RentSafe מציעה שירות מהיר, יעיל וגמיש, המבוסס על טכנולוגיה מתקדמת, והמאפשר ללקוחותיה לקבל ערבויות בצורה מהירה ופשוטה, ובכך להקל עליהם את התהליך המנהלי והבירוקרטי. השירות ניתן באמצעות פלטפורמה דיגיטלית חדשנית, המאפשרת ללקוח להזין את פרטי הערבות הנדרשת ולקבל אותה בצורה מהירה ויעילה, תוך כדי שמירה על רמת האבטחה הגבוהה ביותר. הפלטפורמה מאפשרת ללקוח להיות גמיש ולהגיב באופן מהיר לצרכים המשתנים של השוק ולקריאות הרגע שבהן הוא נמצא, ובכך להבטיח את היכולת שלו להתמודד עם תחרות ולהגיע להצלחה.

פנייה לערבות חוץ בנקאית באמצעות RentSafe תפנה אתכם כלכלית לטובת הוצאות אחרות והמשך שגשוג של העסק.

רוצים לדעת עוד? צרו קשר עם צוות המומחים של RentSafe ונוכל לתאם שיחת היכרות.

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה