ערבות טיב – מבטיחה את הצלחת פרויקט הבניה

ערבות טיב – מבטיחה את הצלחת פרויקט הבניה

ערבות טיב – מבטיחה את הצלחת פרויקט הבניה

RentSafe

ערבות בנקאית היא מעין חוזה משפטי- כלכלי, שמטרתו להבטיח התחייבות של הספק להשלים את עבודתו בזמן. המסמך מונפק בהתאם לבקשת הלקוח, והבנק (ברוב המקרים) הוא הערב לפרעון הערבות לפי צורך. בענף הבנייה מקובל להעמיד מספר סוגים של ערבויות לאורך התהליך, ע"מ להבטיח את סיום העסקה לשביעות רצון הצדדים.

ערבות טיב (ערבות בדק) – כשמה כן היא, מטרתה להבטיח כי הלקוח יקבל את המוצר באיכות (טיב) העבודה הנדרשת בהתאם לחוזה בין הצדדים. ערבות זו מקובלת בעיקר בתחום הבניה (אך גם בתחומים נוספים), ונדרשת בשלב סיום העבודות, בו מתבקש הקבלן להעמיד ללקוח ערבות שתהווה ביטחון להשלמת העבודה בצורה מקצועית. מדובר בד"כ בערבות בנקאית אוטונומית שתוקפה לתקופת זמן מוגבלת בהתאם להסכם שנקבע בין הצדדים. ערבות הטיב מחליפה לרוב את ערבות הביצוע וגובהה עומד על 10% מסכום העסקה הכולל בד"כ. הערבות פוחתת עם הזמן ולרוב מסתיימת תוך שנה עד שלוש שנים. מסמך הערבות יכלול התייחסות לנתונים הללו- מטרת הערבות, פרטיי המוטב, סכום הערבות, תנאיה ותוקפה. והיה והספק לא השלים את העבודה לפי תנאי החוזה, הלקוחות נאלצים להתחיל בהליך הנקרא חילוט ערבות טיב, בו מחלצים את הערבות ומעבירים אותה לבעל החוב.

ערבות טיב נדרשת גם בפרויקטים של תמ"א 38. בהם סכום הערבות פוחת בהתאם להתקדמות העבודות ובכפוף לאישור מפקח הבניה מטעם הדיירים. לקראת סיום הפרויקט הוא מגיע לסכום המינימלי השווה לסכום ערבות הטיב. עם סיום הבניה, הערבות מתחלפת מערבות ביצוע לערבות טיב כמקובל בשאר הפרויקטים. יש לוודא מראש כי בהסכם ביניכם לבין הדיירים מופיע כי ניתן להעמיד גם ערבות חוץ בנקאית ולא רק מהבנק, אחרת עו"ד המלווה את הפרויקט יתקשה לקבל ערבות אחרת.

העמדת ערבויות וביניהן גם ערבות טיב, מעידה על איתנותו הפיננסית של הספק- הן ביכולתו להעמיד את הערבות, והן באפשרותו להשלים את הפרויקט כנדרש. כיצד נוכל להקל בתהליך המורכב הזה? נפרט בהמשך.

תהליך הנפקת הערבות ע"י הבנק דורש כי הלקוח (במקרה זה הקבלן) יהיה בעל סכום כסף זמין בחשבונו בשווי הערבות. הבנק למעשה יפקיע מהלקוח את סכום הכסף עליו נחתמה הערבות. הדבר יכול להוות אתגר משמעותי, ולכן RentSafe מעמידה אלטרנטיבה עליה נרחיב כאן.

לקבל ערבות מבלי לשבור את הקופה!
החוק קובע כי חובתו של הקבלן לשלם את הוצאות הערבות, ובפרט ערבות טיב, והן מהוות תנאי לזכייה במכרזים על פרויקטים. כיצד תוכל/י כבעל/ת עסק להיערך ע"מ להעמיד את הערבויות הנדרשות ממך במועדן?

אנו מציעים אלטרנטיבה של ערבות חוץ בנקאית, ללא ריתוק של הון לטובת הערבות, שתאפשר לכם להישאר עם מסגרת אשראי זמינה ונזילות גבוהה.יחד עם זאת, הפתרון שלנו אינו פוגע ברמת הביטחונות של המוטב.

כבר כיום גופים רבים מקבלים ערבויות חוץ בנקאיות, ביניהם: אלקטרה, ריט1, אמות השקעות, עופר השקעות ועוד רבים.

בנוסף, החל מאוגוסט האחרון יצאה הוראה של החשב הכללי, אשר מחייבת חברות ממשלתיות ואת יחידות הסמך שלהן, לקבל ערבות גם של חברות חוץ בנקאיות אשר עומדות בכל הקריטריונים הנדרשים. מדובר ברשימה מאוד מצומצמת של חברות, אשר רנטסייפ בינהן.

למרות כל היתרונות שבהם, עדיין קיים חוסר ידע רחב והבנה לגבי ערבויות חוץ בנקאיות והאופציות שהן מציעות. במקרים רבים, עסקים וקבלנים אינם מודעים לכך שהם יכולים להפקיד ערבות ללא צורך לקפוא את ההון שלהם, ובכך לשדרג את נזילותם הכלכלית ולהתמקד בהגדלת והתפתחות העסק.

פתרון זה מאפשר לקבלנים ולעסקים להפקיד ערבות ללא חסימת ההון שלהם, ולהמשיך לפעול בגמישות וביעילות. ערבות טיב, כמו זו שמציעה RentSafe, אינה דורשת פיקדון כספי ומספקת לקוחותיה את הבטחה הדרושה לקיום עסקאות ולביצוע פרויקטים בהצלחה.

חשיבותה של ערבות זו גדלה בעידן המודרני, שבו הפרויקטים הופכים להיות יותר גדולים ומורכבים. לכן, הצורך בפתרון יעיל, גמיש ומהיר הופך להיות קריטי. במקביל, ערבות זו מספקת למזמינים וללקוחות את הבטחה הנדרשת כי הפרויקט יושלם באיכות ובזמן, ובכך היא תורמת לקידום ולהצלחת הפרויקטים.

פנייה לערבות חוץ בנקאית באמצעות RentSafe תפנה אתכם כלכלית לטובת הוצאות אחרות והמשך שגשוג של העסק.

רוצים לדעת עוד? צרו קשר עם צוות המומחים של RentSafe ונוכל לתאם שיחת היכרות

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה