פתרונות מימון לעסקים – איך מגיעים לרצוי על בסיס המצוי

פתרונות מימון לעסקים – איך מגיעים לרצוי על בסיס המצוי

פתרונות מימון לעסקים – איך מגיעים לרצוי על בסיס המצוי

RentSafe

בין אם בזכות תופעות כמו דיגיטציה וגלובליזציה, ובין אם בזכות שיפור תודעת הצרכן, כיום קיימים פתרונות מימון חדשניים שמאפשרים לעסק לסחוט כל טיפה מהלימון. המשותף לכל אותם פתרונות הוא הגברת היעילות של העסק, כהקצאה נכונה יותר של המשאבים הקיימים לו כדי לקיים את התפעול השוטף.

בנוסף, בזכות פתרונות מימון לעסקים נפתחת בפני עסק הדרך להגדלת נפח הפעילות באמצעות הגשת הצעות למכרזים, רכש של ציוד חדשני וכוח אדם איכותי ומעבר למשרדים רלוונטיים יותר לצרכיו המתעדכנים.

לכל הצעדים החשובים הללו נדרשת ערבות חוץ בנקאית כתנאי סף. כתנאי שעסקים יכולים כיום לקיים בצורה יעילה ונכונה יותר. לכן, בכתבה הקרובה נרחיב על כיצד הנפקת ערבות כשירות יכולה לסייע לעסקים לצמצם את המחויבות הפיננסית שלהם, ולאפשר לעסק להגשים את מלוא הפוטנציאל שלו.

פתרונות מימון לעסקים – מה זה בעצם אומר?
כל עסק, בין אם מדובר בעסק לפינוי פסולת, או חברת כוח אדם, זקוק למימון ואמצעים פיננסיים כדי לתמוך בפעילות הקיימת שלו וכל ההתחייבויות שצומחות ממנה. אותו מימון לעסקים גם הכרחי בכדי לייצר את האפשרות להרחבת הפעילות באמצעות העמקת שורשים בכיוונים קיימים או נטיעתם בכיוונים חדשים שטרם פעל בהם קודם לכן.

כדי להשיג את אותו מימון עסק חייב להגדיל את שורת הרווח, או להקטין את שורת ההפסד. כלומר, למצוא דרכים חדשות להגדיל את מקורות ההכנסה – באמצעות הגדלת נפח מכירות או קבלת הון מגוף חיצוני לעסק, או למצוא דרכים חדשות להקטין את ההוצאות השוטפות, לרוב באמצעות התייעלות פנימית.

מקורות מימון לעסקים – האמצעים הקיימים והחדשים
עד כה עסקים פנו לאמצעים מסורתיים יחסית במסגרת חיפוש מימון לתפעול העסק, לפחות ככל שמדובר בקבלת הון מגוף חיצוני לחברה. לרוב, דרך נטילת הלוואה מהבנק, חיפוש אחר משקיעים (אנג'לים) שמוכנים לרכוש חלק מהעסק בתמורה לתמיכה כלכלית ואספקת נזילות, ולעתים כשמדובר בחברה ציבורית – דרך הצעת מניות לציבור.

לעומת זאת, תופעה יחסית חדשה וכלי שעסקים רבים גילו רק לאחרונה הוא שימוש בחלופה לערבויות בנקאיות כפתרונות מימון לעסקים. אותן ערבויות חוץ בנקאיות הן דרישת סף מצד הגורם שעימו בעל העסק מעוניין להתקשר, כתנאי שמאפשר לחוזה ביניהם לצאת לפועל. במסגרתן, נדרש העסק כגורם שמבקש את הערבות להפקיד בידי המנפיק (לרוב – הבנק) פיקדון כספי עבור הנפקתה, ולשלם מראש עמלה שנתית עבורה. כלומר, מדובר בצעד שגורם לעסק גם להקטין את הנזילות שלו, וגם להגדיל את ההתחייבות הפיננסית שלו, כשנדרש לשלם פרמיה לבנק המנפיק.

ערבות כשירות – כלי להתייעלות ומקור מימון לעסקים
ערבות כשירות הוא מוצר חדש בשוק הערבויות שמאפשר לבעל העסק להימנע לחלוטין מהקפאת הון או ריתוק מזומן. דרך ערבות כשירות מתאפשר לקבל ערבויות לעסקים לכל מטרה – ערבות שכירות לעסקים, ערבות מכרז, ערבות ביצוע או ערבות רכש, מבלי לפגוע בכלל בנזילותו.

במסגרת ערבות כשירות, אנחנו ב- RentSafe מנפיקים לטובת עסקים את הערבות הבנקאית או חוץ בנקאית, בהתאם לדרישת המוטב, הנדרשת עבור תשלום קבוע על בסיס חודשי. חוץ מהעובדה שמדובר במנגנון נוח יותר לעסק בהשוואה לפנייה לבנק שדורש תשלום שנתי בעת ההנפקה, הערבות של RentSafe אינה מושפעת משינויים בריבית הפריים שעלתה בשנת 2023 לשיא של 17 שנים – ולכן מאפשרת לעסק לקבל וודאות בנוגע להיקף ההתחייבויות הצפויות לו.

במילים אחרות – בתקופה בה מחיר הכסף רק ממשיך לעלות, ערבות כשירות חוסכת מעסק את הצורך ליטול הלוואה דינמית שיכולה להתנפח, ולבצע הקצאה יעילה יותר של ההון הקיים: בין אם בזכות שחרור מזומן שאחרת מופקד בפיקדון, ובין אם בזכות פינוי האובליגו הבנקאי של העסק למטרות אחרות.

פינוי האובליגו צפוי לתרום גם להעלאת דירוג האשראי של העסק, כשהבנק יראה שסך ההתחייבויות שנצבר לו במשך השנים נמוך יותר בהשוואה למצב בו הבנק הוא מקור המימון הבלעדי. ובנוסף, היכולת לקבל ערבות בנקאית ללא העמסה על אובליגו או על בסיס הון עצמי, מאפשרת לעסק לגשת ליותר פרויקטים ולהשתמש בהון הקיים למטרות חשובות יותר מפיקדון – קיום הפעילות השוטפת של החברה.

כשלוקחים את כל האמור לעיל בחשבון, לא מפתיע לגלות שמנגנון קבלת ערבות בנקאית דרך גורם חוץ בנקאי, הפך בעיני עסקים רבים לאמצעי להגברת ההתייעלות הפנימית של עסק, שבזכות צמצום מחויבויות פיננסיות קיימות גם תורם להרחבת חופש והיקף פעילות החברה.

RentSafe – הופכים התחייבות פיננסית לשירות פיננסית
כמו שאפשר להבחין, חיפוש אחר פתרונות מימון לעסקים מצריך מבעל העסק לבצע הערכה מחודשת של ניהולו השגרתי, באמצעות איתור אפיקי הכנסה חדשים, או צמצום אפיקי הוצאה קיימים. בזכות מעבר מהנפקת ערבות בנקאית דרך הבנק לערבות כשירות של RentSafe, מתאפשר לעסק למצוא מקור חלופי נוח ויעיל יותר מהבנק, לייצר צפיות ותכנון ארוך טווח, להימנע מהלוואות בתקופה בה ריבית הפריים לא עוצרת, ולנטרל את ממד ההון העצמי כמדד למספר הפרויקטים שעסק מסוגל לקיים.

אז אם גם העסק שלך זקוק לפתרון מימון שיוצא מחוץ לקופסה, אנחנו ב- RentSafe נשמח לעמוד לשירותך ולספק גם לחברה שלך ערבות בנקאית בהקדם האפשרי ובאמצעות מנגנון תשלום שמבין עסקים, ואת צרכיהם.

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה