מדוע ערבות חוץ בנקאית עדיפה על ערבות בנקאית

מדוע ערבות חוץ בנקאית עדיפה על ערבות בנקאית

מדוע ערבות חוץ בנקאית עדיפה על ערבות בנקאית

ערבות בנקאית מול ערבות חוץ בנקאית

"חדשנות היא הדבר שמבדיל בין מנהיג למונהג" קבע סטיב ג'ובס. אימרה זו נכונה תמיד ובכל תחום, גם כאשר אנו בוחנים את הכלים הפיננסיים הרבים העומדים לרשות עסקים כיום, כגון ערבויות חוץ בנקאיות, המציעות חלופה שמאתגרת את ההסתמכות המסורתית על ערבויות בנקאיות.

בעידן שבו גמישות, יעילות וחדשנות מהווים צורך, ולא רק מותרות, אין זה פלא כי תחום המימון החוץ בנקאי בעולם ובישראל צומח בהתמדה בכל המישורים. ממחקרים שנערכו בשנים האחרונות עולה כי ענף המימון החוץ בנקאי גדל בהתמדה כבר למעלה מעשור וחצה בשנים האחרונות את רף המאתיים טריליון דולר, מגמה המצביעה על מעבר הולך וגובר לכיוון פתרונות מימון חוץ בנקאיים. 

במאמר זה נסביר מדוע ערבות חוץ בנקאית ובכלל זה ערבות חוץ בנקאית אוטונומית, מתגלה לעיתים קרובות כבחירה מעולה עבור עסקים המחפשים ביטחון ללא המגבלות המסורתיות של כלים כגון ערבות בנקאית.

ערבות בנקאית, ערבות חוץ בנקאית וערבות אוטונומית – מושגי יסוד 

לפני שנצלול לדיון ביתרונות של ערבות חוץ בנקאית הבה נדון בכמה ממושגי היסוד בתחום.

ערבות בנקאית לעומת ערבות חוץ בנקאית

בבסיסן, ערבויות בנקאיות וחוץ בנקאיות מכוונות לספק רשת ביטחון להתחייבויות חוזיות. ערבויות בנקאיות מגיעות עם תנאים ודרישות פיננסיים מוקדמים ומגוון מגבלות, ולעתים קרובות כרוכות בריתוק הון והסתמכות על מסגרת האשראי של החברה, בעוד ערבויות חוץ בנקאיות, מציגות פתרון מהיר, קל ונגיש יותר.

מהי ערבות אוטונומית – בנקאית וחוץ בנקאית

ערבות אוטונומית מכילה מספר מוגבל של פרטים כגון תאריך, סכום, שם המוטב ותאריך תפוגה. בניגוד לאמצעים פיננסיים כמו לצ'ק רגיל, אין בה תאריך קבוע למימוש. כמו כן, התנאים היחיד למימוש הערבות, כוללים את הגשת המסמך לגוף המנפיק וקבלת התשלום. כך, הדרך הטובה ביותר להגדרת ערבות אוטונומית היא סוג של צ'ק פתוח, המאפשר לממשו עצמאית ללא תלות בגורם חיצוני, ובלי קשר לחוזה שנחתם או לתנאים המופיעים בו.

הן ערבות בנקאית והן ערבות חוץ בנקאית יכולות להיות ערבויות אוטונומיות.

היתרונות הבולטים של ערבות חוץ בנקאית לעומת ערבות בנקאית

לאחר שהבנו את היסודות, הבה נעמיק ביתרונות הרבים של ערבות חוץ בנקאית.

שמירה על קווי אשראי

אחד היתרונות הגדולים ביותר של ערבות חוץ בנקאית הוא אי ההסתמכות על מסגרת האשראי הכוללת של החברה, כלומר ניתוק מוחלט מה"אובליגו" שלה. המשמעות הפיננסית היא שעסקים יכולים להבטיח את התחייבויותיהם מבלי לוותר על היכולת לקבל הלוואות. עיקרון זה מהווה יתרון קריטי לחברות השואפות לשמור על נזילות וגמישות פיננסית.

שירות אוניברסלי, גמיש, מהיר וזמין

בניגוד לבנקים, שבדרך כלל מספקים שירות אך ורק ללקוחותיהם, בתנאים מגבילים כגון העברת חלק, או כלל הפעילות העסקית אל הבנק, גופים חוץ בנקאיים כמו RentSafe מציעים שירות גמיש, נגיש ופתוח הרבה יותר, ללא מרבית המגבלות והתנאים המוקדמים שמציב המגזר הבנקאי. שירות אוניברסלי וזמין מסוג זה, מבטיח שכל עסק, ללא תלות בקשריו ויחסיו הפיננסיים והבנקאיים, יכול להבטיח לעצמו במהירות ויעילות את כלל הערבויות להן הוא זקוק בעת צורך.

ביטול הצורך בריתוק הון

ערבות בנקאית מסורתית מחייבת לעתים קרובות ריתוק הון שבמקרים מסוימים יכול להגיע למאה אחוז מגובה הערבות. בכך נועלת הערבות הבנקאית כמות גדולה של משאבים יקרי ערך שללא תנאי מקדים ומגביל כגון זה, ניתן היה להשתמש בהם למגוון צרכים אחרים. בניגוד גמור לכך, ערבות חוץ בנקאית, אינה דורשת ריתוק הון מסוג זה, ובכך היא מאפשרת את הפניית ההון למגוון צרכים אחרים כגון השקעות תשתיתיות, או צרכים תפעוליים שוטפים.

הערבות החוץ בנקאית של חברת RentSafe – לחשוב מחוץ לקופסא

לאחר שדנו ביתרונות הרבים של ערבות חוץ בנקאית על פני ערבות בנקאית, ניתן להבין כי היתרון היחיד של ערבות בנקאית, היא העובדה שמסיבות של שמרנות, גם כיום ישנם מספר גופים שבאופן היסטורי מוכנים לקבל רק ערבות בנקאית.

RentSafe מחוללת מהפכה בתפיסה של ערבויות פיננסיות בכך שהיא מציעה אותן כשירות- Guarantee as a Service. גישה חדשנית זו הופכת את התהליך הנוקשה והמסורבל של פעם למהיר, נגיש ונוח – תשלום חודשי גמיש הניתן לניכוי מס, ללא צורך בהפקדות נגדיות, או שעבודים נוספים.

בין אם מדובר בחברה גדולה ומבוססת, או חברת בוטיק צעירה וחדשה, RentSafe מצטיינת במתן פתרונות ערבות חוץ בנקאית בהתאמה אישית. הסכמי שכירות, מכרזים, רכש ועוד, RentSafe מאפשרת קבלת ערבות, באופן פשוט ומהיר, ללא צורך בריתוק כספים הנדרשים במסגרת הסכמים מסוגים אלה.

אמץ את העתיד בתחום הערבויות

המעבר לערבויות חוץ בנקאיות משמעו הגדלת הגמישות, היעילות והאוטונומיה הפיננסית. עם היכולת לשמר את קווי האשראי, להציע שירות אוניברסלי נגיש של "ערבות כשירות", ולייתר את הצורך בריתוק הון, השירותים של RentSafe מציבים סטנדרט פיננסי חדש. בעולם שבו יכולת הסתגלות מהירה היא המפתח לניווט במורכבות העסקים המודרניים, הגיע הזמן לחשוב מעבר לערבות בנקאית מסורתית.

התקשר עוד היום למקצוענים של RentSafe , כדי לגלות כיצד הפתרונות הפיננסים המותאמים אישית שלנו יכולים  להניע את העסק שלך קדימה.

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה