בטחונות לשכירות – להשכיר נכס ולדעת שאתם בידיים טובות

בטחונות לשכירות – להשכיר נכס ולדעת שאתם בידיים טובות

בטחונות לשכירות – להשכיר נכס ולדעת שאתם בידיים טובות

RentSafe

לא פעם מתפרסמות ידיעות על בעלי נכסים שהסתבכו עם שוכר שגרם להם עוגמת נפש. ע"מ למנוע מצבים מסוג זה, חוקי מדינת ישראל מאפשרים לדרוש מהשוכר בטחונות במעמד חתימת חוזה השכירות. הבטחונות הללו מאפשרות למשכיר לקבל פיצוי כספי מהשוכר במקרים של חובות, נזקים, הפרת החוזה ועוד. יחד עם זאת, חשוב כי הבטחונות הנדרשים מהשוכר יהיו כאלה שיוכל לעמוד בהם, ותהיה תחושה של אמון והוגנות בין שני הצדדים.

בין אם את/ה משכיר/ה או שוכר/ת נכס, כדאי לדעת מהן האופציות הקיימות בתחום זה ומשמעויותיהן.

סוגי בטחונות לשכירות
מזומן
ניתן לבקש מהשוכר להעמיד לטובת המשכיר בטחונות בצורת סכום כספי במזומן, בגובה מס' חודשי שכירות (מקובל בגובה כ-3-4 חודשים). הסכום יוחזר בתום תקופת השכירות, במידה ולא תהיה עילה לשימוש בו. כמובן שבטוחה זו תהיה מכבידה מאד על השוכר, ולא פשוט יהיה לו להעמיד את הסכום המבוקש במזומן. מבחינת המשכיר, זוהי בטוחה נהדרת וקלה למימוש בעת הצורך.

תשלום דמי שכירות מראש
גביה של דמי שכירות לחצי שנה או שנה מראש – במידה והשוכר יוכל לעמוד בתשלום מראש של סכום כזה, הבטוחה נראית כביכול מצוינת, אך בפועל יש לה חסרונות, כיוון שלא נותנת פתרון במקרים בהם השוכר עושה נזק לנכס או מסרב להתפנות לאחר תום השכירות.

שיק ביטחון
ניתן לבקש בטחונות בצורת שיק חתום, שעליו הכיתוב "לביטחון בלבד", עם סכום כספי שיוגדר ע"י המשכיר, לפקודתו וללא תאריך. במידה ולא יהיה צורך לעשות בו שימוש, הוא יוחזר בתום תקופת השכירות למשכיר. גם במקרה זה מקובל לדרוש שווי של 3-4 חודשי שכירות. דרכיי המימוש של הבטוחה מורכבות עבור המשכיר- מדובר בפנייה ללשכת ההוצאה לפועל באמצעות עו"ד, זהו הליך שיקח זמן ממושך ויהיו לו עלויות. חסרון נוסף של השיק הוא שניתן לבטלו, וכן, אם לא יהיה לו כיסוי (מה שעלול לקרות) לא ניתן יהיה לממשו.

בטחונות בצורת ערבות אישית
מנפיקים שטר ערבות עליו חתום צד שלישי כערב לשוכר. מימוש הערבות בעת הצורך, כרוכה בתביעה משפטית של הערב, והדבר ידרוש הליך משפטי ממושך עם כל הכרוך בכך. לפיכך, מדובר בבטוחה שהיא הרבה פחות יעילה עבור המשכיר, במידה ויזדקק לה.

שטר חוב
אפשרות נוספת היא להחתים את השוכר (ובד"כ גם ערבים) על שטר חוב. זהו מסמך שנערך ע"י עו"ד ומצורף לחוזה השכירות. השטר יוחזר לשוכר בתום תקופת השכירות, במידה ולא נעשה בו שימוש. גם כאן, לצורך מימוש מדובר בהליך של גבייה באמצעות ההוצאה לפועל, ויש לשכור עו"ד שיטפל בכך. התהליך לא יהיה מיידי ויארך זמן.

ערבות בנקאית אוטונומית
ערבות בנקאית אוטונומית זהו מסמך כספי המונפק ע"י הבנק, והינו בתוקף למשך שנה. הבנק מוסר לשוכר את שטר הערבות, בתמורה השוכר נאלץ לרתק הון לרוב בגובה הערבות. הפיקדון נשאר מרותק בבנק לאורך כל התקופה. להקמת ערבות כזו ישנן עלויות ישירות ועקיפות. העלויות הישירות הן העמלה השנתית שמשולמת לבנק בבת אחת עם העמדת הערבות. העלות העקיפה מגיעה בדמות אי שימוש בכסף שמרותק במקרים מסוימים. לשוכרים לא תמיד יש את ההון הנדרש לטובת הפיקדון, אז הם נאלצים לקחת אשראי, מה שמוסיף לעלויות הללו.
בטוחה מסוג זה הנה אטרקטיבית מאד עבור המשכיר, כיוון שניתן לממש אותה בקלות ע"י פנייה לבנק וקבלת הכסף תוך ימים ספורים. עבור השוכר היא פחות נוחה, ויתכן כי שוכרים פוטנציאלים יסרבו להעמידה.

לסיכום
ניתן להבחין כי ישנן מספר אלטרנטיבות של בטחונות לשכירות, אך לכל אחת מהן יש גם חסרונות, ומימושן עלול להצריך משאבי זמן וכסף. אנו מציעים לכם לבחון אלטרנטיבה נוספת שאנו מציעים ב- RentSafe. מדובר בערבות אוטונומית או ערבות שכירות לעסקים אשר אינה דורשת ריתוק הון או עמלות מיותרת.
במקרה הזה כולם מרוצים, המשכיר מקבל ערבות ברמת ביטחון מקסימלית, והשוכר משלם תשלום חודשי נוח המוכר במס, ללא הצורך בריתוק הון. הכל בתהליך מהיר ויעיל.

לפרטים נוספים צרו קשר עם המומחים של Rentsafe כאן.

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה